Kalendarium
Niedziela, 2024-05-05
Imieniny: Irydy, Tamary
33-260 Gręboszów
Gręboszów 4
Tel. (14) 641-60-49
Niedziela, 2024-05-05
Imieniny: Irydy, Tamary
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W/G NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Ramowy rozkład dnia uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny nauczania , zasady wychowania i opieki, potrzeby , zainteresowania i uzdolnienia wychowanków. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza organizowana jest odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej. Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola. Więcej uwagi zwraca się na wykorzystanie czasu podczas zajęć niekierowanych na realizację programu wychowawczo – dydaktycznego ruch, zajęcia umuzykalniające i zagospodarowanie przestrzeni w salach zajęć. Nowa podstawa programowa przewiduje cztery podstawowe obszary rozwoju dziecka; fizyczny, emocjonalny, społeczny, poznawczy. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele ustalają szczegółowy rozkład dnia dla grupy uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST
W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4-letnich
7.00 – 8.00 |
|
8.00 – 8.30 |
|
8.30 – 8.45 |
|
8.45 – 9.15 |
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.15 – 10.15 |
Zajęcia kierowane z całą grupą edukacyjno-wychowawczew sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na wiek dzieci. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć stymulujących rozwój dzieci.
|
10.15 – 11.45 |
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Przygotowania do wyjścia na dwór:
|
|
|
11.45-12.00 |
Powrót z dworu, czynności higieniczne i samoobsługowe . Przygotowanie do obiadu. Praca dyżurnych (nakrywanie do obiadu). |
12.00 – 12.30 |
Obiad: celebrowanie posiłku .Realizacja założeń programowych w niżej podanym zakresie;
|
12.30 – 13.00 |
|
13.00 – 15.00 |
Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
|
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 i 6-letnich |
|
7.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej*. Zabawy integrujące grupę . Ćwiczenia poranne. * Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |
8.00-8.30 |
Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Śniadanie. |
8.30-8.45 |
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
8.45-9.00 |
Zabawy relaksacyjne. |
9.00-9.35
Zajęcie 1 |
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): czas trwania 30-35 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychologicznych dziecka. |
9.35-10.00 |
Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
10.00-10.35
Zajęcie 2 |
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): czas trwania 20-30minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychologicznych dziecka. Ćwiczenia gimnastyczne (2 razy w tygodniu). |
10.35-12.00 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. |
12.00-12.45 |
Przygotowanie do obiadu, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Obiad. |
12.45-13.00 |
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
13.00-13.45 |
Odpoczynek poobiedni/kwadrans na bajkę/słuchanie muzyki relaksacyjnej. Zabawy dowolne. |
13.45-14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Podwieczorek. |
14.00-17.00 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne)*. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zajęcia dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia dodatkowe typu: rytmika, język, taneczne itp. * Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |